Taal en spelling

‘Taalverhaal.nu’ is de moderne methode waarmee we de ontwikkeling van de taalvaardigheden van de kinderen ondersteunen. Deze methode kenmerkt zich door een sterke spelling- en woordenschatleerlijn en de optimale mogelijkheid om te differentiëren naar niveau, leerstrategie en tempo.

Ons taalonderwijs is veelomvattend. De woordenschat wordt uitgebreid, er is aandacht voor het verwoorden van ideeën, spelling en luisteren naar en praten met anderen. Naast het schriftelijk taalwerk, leren we kinderen ook verhalen schrijven, spreekbeurten en boekbesprekingen houden. Ze leren structuur aan te brengen in hun denken door in stapjes te denken: eerst observeren, dan informatie ordenen en dan pas oordelen. Ze leren ook te redeneren, betogen en overtuigen.

De methode kent een spannende multimediale verhaallijn. De personages en belevenissen groeien door de leerjaren mee. De opdrachten en manier van aanbieden zijn divers, zodat alle leerlingen op hun manier kunnen leren. De opdrachten bieden ruimte voor zelfstandige, klassikale, digitale en coöperatieve werkvormen.