Expressie-activiteiten

Ook de creatieve ontwikkeling van een leerling is heel belangrijk; het gaat niet alleen om hoofd-werk! Naast het aanleren van een aantal technieken en het leren hanteren van de benodigde gereedschappen en materialen, ligt de nadruk op de ontwikkeling van creatieve vaardigheden. Tekenen, handvaardigheid, drama en muziek verrijken de lessen en zijn voor veel kinderen een andere manier om te leren. Daarnaast worden er voor de kinderen diverse talentenmiddagen georganiseerd. In blokken van enkele weken wordt er geknutseld, getekend, muziek gemaakt, techniek gevolgd, gedanst en toneelgespeeld.

Elke week staat er muziek, tekenen en handvaardigheid op het programma. De lessen worden door een leerkracht of een andere deskundige gegeven. Een paar keer per jaar vindt er een gezamenlijke afsluiting plaats zodat de leerlingen aan elkaar kunnen presenteren wat ze gedaan of gemaakt hebben.
Eén keer in de twee weken begeleidt een muziekdocent van Muziekschool Hoeksche Waard de muzieklessen binnen de groep. Zo leren we met elkaar muzikale vaardigheden op een hoger niveau.

Naast het volgen van de creatieve vakken binnen de school, nemen we deel aan het kunstprogramma ‘Kunstmenu’ en bezoeken we af en toe een concert of museum. Zo maken de kinderen kennis met allerlei kunststromingen binnen dans, kunst, muziek en drama.